s Cégértékelés, ERP projektmenedzsment

Szolgáltatásaink

"...amikkel a segítségére lehetünk."

Cégértékelés

Egy vállalat tulajdonosainak számos esetben szükségük lehet cégük értékének meghatározására. Leggyakoribb értékelési szituációk: a cégvásárlás, cégeladás, jogi vita (válás, örökösödés) rendezése, üzletrész értékesítés, átalakulások (kiválás, beolvadás, összeolvadás, szétválás), tőkebevonás.

A társaság várható jövedelemtermelő képessége a vállalat értékét jelentősen befolyásolja, ezért cégünk a nemzetközi és hazai standardokkal összhangban diszkontált cash flow (DCF) alapú cégértékelést végez, mely a tulajdonosi érték (Shareholder Value, SHV) megállapításának legelterjedtebb módszere. Ezen hozamérték eljárás során egy fundamentális elemzést készítünk, hogy megállapítsuk a társaság élettartama alatt várható beáramló pénzmennyiséget (szabad cash flow, FCF), valamint azok bizonytalanságát. Elvégezzük a társaság múltbeli gazdálkodásának pénzügyi elemzését, a jelenlegi piaci helyzet vizsgálatát, valamint a jövőre vonatkozó üzleti tervek kockázatokkal és megtérülési valószínűséggel súlyozott értékelését.

A cégértékelés eredményeként ügyfelünk egy 20-30 oldalas írásos dokumentációt kap, mely tartalmazza az értékelési eljárás menetét, a pénzügyi elemzés eredményét, a cégérték számítás lépéseit, részletes leírását és az érzékenységvizsgálatokat. A tanulmány tartalmaz továbbá egy rövid összefoglalót az értékelési eredményekről.

A vállalatértékelési tanulmányt igény esetén igazságügyi könyvszakértő bevonásával is elkészítjük.


Cégátvilágítás

Elsősorban üzletrészvásárlások során felmerülő probléma a potenciális társaság számviteli, gazdasági, adójogi múltjának ismerete, elemzése a későbbi felelősségi viták elkerülése érdekében. Az új tulajdonos, üzlettárs vagy cégvezetés visszamenőleg nem felel ugyan a társaság gazdasági tevékenységért, illetve az abból eredő károkért, viszont ennek jogkövetkezményét: a büntetést a társaságra, mint jogi személyre fogják kivetni. Egy ilyen vitát peres eljárással lehet rendezni később a felek között. Mindezt elkerülendő javasolt a cég átvilágítása, feltárva a potenciális problémákat, hiányosságokat.

Vállalatunk ebben kíván segítséget nyújtani azáltal, hogy öt évre visszamenő számviteli, adójogi szempontú átvilágítást végzünk, mely során elsősorban a bevallások, adatszolgáltatások, bejelentkezések, beszámolók, szabályzatok, stb. meglétét és nem azok valóságtartalmát vizsgáljuk!


Adótanácsadás

Társaságunk okleveles  adószakértője által készített szakvélemény készítését vállalja többek között az alábbi adózással kapcsolatos témákban:

  • vállalatok (gazdasági társaságok és nonprofit cégek) tevékenységével kapcsolatos speciális, vagy általános adójogi kérdések megválaszolása,
  • adókedvezményekkel, támogatásokkal kapcsolatos tanácsadás,
  • induló cégek adózási környezettel való megismertetése, opciók felvázolása,
  • közreműködés, képviselet ellenőrzések, NAV vizsgálatok során,
  • jogorvoslati eljárások támogatása (észrevétel, fellebbezés, kérelmek),
  • üzletrészvásárlással összefüggő adójogi kockázatok felmérése, minősítése.

Adótanácsadói tevékenységünk során az adott problémakor felvázolását követően személyre szabott árajánlatot készítünk a feladat bonyolultsága és időigénye függvényében.


Transzferár nyilvántartás

Transzferár nyilvántartás és transzferár szabályzat készítése. Első lépés a cégek, vagy cégcsoport között fennálló kapcsoltsági viszony megállapítása. A kapcsolt vállalkozásokat érinti a társasági adóról szóló 1996. évi LXXXI. törvény (a továbbiakban „Tao.”) 18.§-ban megfogalmazott „szokásos piaci ár elv” alkalmazási kötelezettség. A kapcsolt vállalkozások között megvalósult bármilyen ügylet (szokásos piaci áron számított nettó 100 millió Forint értékhatár felett) esetén, a szokásos piaci ár elvének megvalósítását bizonyítani szükséges. Az érintett ügyletenként készülő helyi dokumentációban elérhető benchmark elemzés eredménye alapján, a megállapítható társasági adóalap módosítandó összegére javaslatot teszünk. Indoklásunk alátámasztására szükség esetén a NAV-tól kérünk írásos állásfoglalást.

Igény esetén a helyi dokumentum(local file) mellett a fődokumentumot(Master file) is elkészítjük, illetve segítünk a TAO bevallás ide vonatkozó részének értelmezésében.

Az általunk készített transzferár nyilvántartásokra az Allianz szakmai felelősségbiztosítása ad bírság-garanciát!


IT projektmenedzsment

Egyedi szoftverfejlesztési projektek vezetése és irányítása a presalestől a lezárásig. A megvalósítandó feladat felmérésével kezdünk. A megfelelő módszertan kiválasztása alapján a projekttervet elkészítjük. Elvégezzük a stakeholder analízist és a kockázatelemzést. Javaslatot adunk a projekt működési és a kommunikációs szabályaira (Projekt Alapító Dokumentum).

Nyomon követjük a terveknek megfelelően a végrehajtást(Tracing). A projekt ideje alatt a Megrendelővel folyamatosan tartjuk a kapcsolatot; heti rendszerességgel közösen ellenőrizük a projekt státuszát. Szükség esetén eszkalálunk és bevatkozunk a projekt sikere érdekében. A fejlesztés során - amennyiben iteratív megvalósítás történik - minden sprint végén demót tartunk a Megrendelő részére és kielemezzük az eddigi tevékenységeinket (Retrospective). Az ügyfél oldali elfogadási tesztelési/ellenőrzési (User Acceptance Testing) folyamat eredménye alapján következik a produktív indítás (Go Live), vagy a késleltetett produktív indítás. Ekkor a kritikus szintű, üzleti folyamatot akadályozó hibák javítása elkerülhetetlen. Az éles indulást követően kezdődik a kiemelt támogatási szakasz, ahol a napi működés során tapasztalt észrevételek kerülnek kezelésre.


IT projekt audit

Folyamatban lévő, vagy lezárt IT projektek auditja, elemzése, statisztika és akcióterv készítése, hogy a fejlődés kézzel fogható legyen.